side-area-logo

Horeca cijfers & trends

Administratie, het lijkt misschien gedoe, maar het is belangrijk om de boel netjes te houden. Het geeft niet alleen een actueel inzicht in hoe je onderneming ervoor staat. Het is ook nog eens wettelijk verplicht. Reden genoeg dus om je administratie goed te organiseren.

Waarom is administratie belangrijk?

Een goede basis

Administratie betekent: alle gegevens over je onderneming die je op papier of elektronisch vastlegt. Als ondernemer ben je wettelijk verplicht een goede administratie bij te houden en te bewaren.

Waarom? Je administratie vormt de basis van je belastingaangiften. De Belastingdienst moet deze aangiften snel en goed kunnen controleren. Als je administratie niet volledig is en niet binnen een redelijke termijn te controleren valt of als je de administratie niet lang genoeg bewaart, kan dat vervelende gevolgen hebben. Denk daarbij aan boetes
of het mislopen van btw-aftrek. Als jij de boel niet op orde hebt, zal de Belastingdienst namelijk zelf je omzet en winst vaststellen en de verschuldigde belasting berekenen.

Overzicht in uw bedrijf

Te allen tijde op de hoogte

Een goed georganiseerde administratie is niet alleen wettelijk verplicht, je hebt ermee ook snel de beschikking over de cijfers en resultaten van je onderneming. Zo krijg en houd je inzicht over je inkomsten, uitgaven en winst. Je ziet of klanten wel of niet op tijd betalen, waar je geld naartoe gaat en waar het vandaan komt. Aan de hand hiervan kun je inspelen op ontwikkelingen en je activiteiten eventueel bijstellen. Als de rechtsvorm van het bedrijf een BV is dan ben je verplicht om jaarstukken op te stellen en deze te deponeren bij de kamer van koophandel.

Zelf doen of uitbesteden

Vertrouwen is de sleutel

Of de administratie geheel door ons wordt verzorgd, of dat deze door uzelf op ons BA&F Online systeem wordt bijgehouden, of dat u de administratie op een eigen systeem wordt verwerkt, wij kunnen u daarbij van dienst zijn. De administratie zal constant bij zijn en wij informeren u periodiek over de stand van zaken middels duidelijke overzichten. Standaard zijn de balans, winst- en verliesrekening, openstaande posten lijsten van debiteuren en crediteuren en waar gewenst specifieke managementoverzichten.

Administratie advies

Meer Weten

Ondenermers advies

Meer Weten

Lonen & Personeel

Meer Weten

Maak nu gratis een vrijblijvende afspraak.

Wij gaan graag in gesprek over uw specifieke situatie.

Ondernemers adviseurs van huis uit!

Wij bieden meer dan cijfers alleen. Ondernemingsadvies op basis van de actuele financiele cijfers. En natuurlijk vergeten wij uw persoonlijke financien niet: wij zijn er voor u en uw onderneming!

Echte steun voor ondernemers

Iedereen kan uw boekhouding doen, maar alleen bij Broekhuis weten we hoe u het meeste rendement op uw geld heeft. Piet Broekhuis is al dertig jaar zélf ondernemer pur sang.

Thuis in de horeca

Het bewaken van de marges en de cijfers van inkoop tot en met omzet, én de verhouding van personeelskosten tot dieelfde omzet zijn bij Broekhuis. in vertrouwde handen.

Wat zeggen onze klanten?

Piet's Tips

In september van dit jaar bestaat Broekhuis. Administrateurs & Fiscalisten 30 jaar. Dertig jaar ondernemen, dat is een heel eind. Daar ben ik best trots op. Met onze kantoren in

Read More

         Misset Horeca presenteert Benchmark cafés/restaurants: de ideale huurprijs Op 4 maart 2016 heeft Misset horeca het benchmark de ideale huurprijs voor cafés/restaurants gepresenteerd. Hieronder volgt een

Read More

Omzetbelasting, hoe kunnen we deze belasting makkelijker voor u maken De omzetbelasting is een belasting die eenvoudig lijkt en ook is. Je telt de omzetbelasting die je de klanten in rekening hebt

Read More

Broekhuis. Administrateurs & Fiscalisten is door Exact gecertificeerd. Broekhuis. heeft de kennis in huis om ondernemers bij te staan bij de inrichting, optimalisatie en het beoordelen van administraties die met

Read More